السبت، 4 أكتوبر 2008



وجدت نفسى عندما قابلت اناس لا يمكن وصفهم بالاشياء

فهم للجرح دواء وفى الظلام ضياء وفى الضيق رخاء

اناس لا يملكون قلوبا كاقلوبنا وتفيض منهم المشاعر والاحاسيس

اناس تجدهم فى الحزن سعداء وعند الالم رحماء وفى قمة الغنى بسطاء


اناس يجعلون للحياة امل ومن قسوة الايام يجدون الحل

تراهم لايعرفون للهم مكان فهم المعنى الحقيقي لكلمة انسان

هناك 10 تعليقات:

عفريت العلبة يقول...

اولا مبروك على اول تدوينة
انا عايز تكتب كمان وكمان يا إسلام
انتا جواك حاجات كتير حلوة
ولو انتا ديما بتبقى ساكت انا عايزك تكتب كل حاجة هنا

اوعى تبطل كتابة
انا مبسوط اوي البوست ده
ويارب اكون من ضمن الناس اللي انتا اتكلمت عنهم دول

مستني الجديد :)

Hassnaa يقول...

welcome in blogger's world :)

congratulation once again for ure first post

:)

great way to show ure feeling about peaple u care about
go on !

mysterious يقول...

احمد انا مبسوط انت معايا وانا مش محتاج اني اقلك انت عارف انت ايه عندي
:)

mysterious يقول...

حسؤلا انا مبسوط بجد البوست عجبك :))

shiko يقول...

ياترى هما مين دول ؟ :)

manmona يقول...

حاجة اكتشفتها مؤخرا(هو مش مؤخرا اوى يعنى ) بس انا اكتشفتها ..
انك ما بتشوفش الدنيا حلوة غير لما تعرف ناس يحسسوك بكده ناس يكونوا بجد فاهمين دماغك
على فكرة انا كمان حاسه الاحساس ده:)

mysterious يقول...

شيكو مش هرد عليك على فكره اما اشوف هبقى اعرفك هم مين

mysterious يقول...

ليمونيه: كل انسان بيدور على الناس اللي تحسه وتفهمه واكيد لازم يكون مبسوط من قلبه بجد لما يلاقيهم :)

سابرينا يقول...

عددهم كعدد أصابع اليد
لا يقابلهم الا محظوظ
يسطعون بنورهم في وقت الشدة
غير متوجداين بصفة دائمة
يمرون كنسمات صيف ملطفة!
___________________
أعتقد ان دي تقريبا معظم صفاتهم!

Eng Hosny يقول...

بسم الله الرحمن الرحيم

هى مالها الناس كلها بقت بتكتب كلام مجعلص كده ليه......يا جدعان كلمونا بالهجايص

بس مبروك يا تشيلساوى اول بوست ليك و مش هاوصيك على صور تشيلسى بقى.....بس بوست جامد يا باشا و الله و ربنا يقدرنا و نكون منهم